משרד הבריאות מקיים מפגשים בנושא קבורה עם עמותה ליברלית

גורמים המקורבים לשר ליצמן אמרו לאתר 'קול חי' "אין לעמותה כל השפעה על המשרד. אין כאן שום שיתוף פעולה, אלא אנו שומעים אותם כמו ששומעים כל אחד אחר במדינה"
ארי וידר No Comments on משרד הבריאות מקיים מפגשים בנושא קבורה עם עמותה ליברלית

בעוד השר נלחם מול ראש הממשלה בנושאי המדיניות הדתית בישראל, מסתבר שבתוך משרדו ישנם גורמים בכירים שמשתפים פעולה עם עמותות שפועלות דה פקטו להשפיע על עיצוב המדיניות של הממסד הדתי בישראל

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
גורמים המקורבים לשר ליצמן אמרו לאתר 'קול חי' "אין לעמותה כל השפעה על המשרד. אין כאן שום שיתוף פעולה, אלא אנו שומעים אותם כמו ששומעים כל אחד אחר במדינה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הבריאות יעקב ליצמן הוא אחד האנשים שבולטים ביותר בסוגיית המלחמה נגד כוונת הממשלה "לאמץ" את הרפורמים ובכלל, מתנגד באופן עקרוני לשינוי המדיניות הדתית בישראל.

על פי הפרסומים השונים, הציב ליצמן דרישה חד משמעית ובלתי מתפשרת בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הנוגע לסוגיית הרפורמים והכרת הממשלה בהם, תוך שיגור איום על פרישה מהקואליציה, אלא שבעוד השר נלחם מול ראש הממשלה בנושאי המדיניות הדתית בישראל, מסתבר שבתוך משרדו ישנם גורמים בכירים שמשתפים פעולה עם עמותות שפועלות דה פקטו להשפיע על עיצוב המדיניות של הממסד הדתי בישראל.

המדובר בעמותת עתים אשר מצהירה כי "אנו מסייעים לציבור בישראל במפגש עם הממסד הדתי וחותרים להיות גורם משמעותי ומשפיע בעיצוב מדיניותו".

העמותה היוותה "כאב ראש" לא קטן לגורמי הממסד הדתי בישראל. בין היתר עתרה העמותה לבג"צ  לכינון מתווה המחייב רבני ערים להכיר ביהדותם של בוגרי הגיור הממלכתי ולרושמם לנישואין באופן שוויוני‏.

כן עתרה העמותה לבג"ץ והביאה להחלטה לפיה 20,000 מתגיירים מארצות הברית רשאים לעלות לישראל, למרות התנגדויות של גורמי ממסד דתי בישראל.

בראש העמותה עומדים גורמים הנחשבים "ליברליים" והיא נתמכת בידי ארגונים אמריקאים. בקרב אנשי הממסד הדתי בישראל יש מי שרואה בעמותה ככזו שפועלת לשינוי מהותי בתחום הממסד הדתי בישראל על מנת שזו תשנה את מדיניותה בתחומים רבים, ובמקרים רבים תוך הפרה של כללי ההלכה הנהוגים והמסורים מדור דור לכאורה.

ממידע שהגיע לאתר 'קול חי' עולה כי בחודשים האחרונים מקיימת העמותה קשר הדוק עם נציגים בכירים במשרד הבריאות, בכוונה להשפיע על נהלים שונים הנוגעים לקבורה בישראל.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות מקיים קשר רציף עם כל יוזמה או מהלך שעניינו טובת הציבור בתחומי הרפואה. מדובר במתן מענה בתחום סיוע למשפחות במקרים של אובדן היריון.

לפי הנוהל וכנדרש בחוק, כל גוף, מוסד, ארגון זכאי להתייחסות המשרד, כמו גם כל פניה לסיוע מצד יחידים הזקוקים לעזרה. בכל מה שקשור לסוגיות דת אין כל כוונה לשנות בנהלים מהמקובל עד היום ובכפוף לרבנות הראשית לישראל".



0 תגובות